Subject: FW: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine
From: "Marje-Ly Rebas" <[email-masked]>
To: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Nov 2024 16:03:31 +0200

Tere, Melika

Palun registreeri, 7.2-2/23/7191-8 järg

From: Helen Tammsalu <[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 19, 2024 3:13 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>; Reno Toodo 
<[email-masked]>
Subject: Fwd: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine

Tere!

Saadan parandatud töö.

Vastused küsimustele on allpool teksti sees.

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

---------- Forwarded message ---------
From: Erki Potisepp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Tue, Nov 5, 2024 at 9:59 PM
Subject: Re: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine
To: Helen Tammsalu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere!

Lisasin p1 ja 4 kommentaari.

Tundub, et selle lahendusega saame üldjoontes edasi minna. Mõned märkused 
siiski veel:

1.	Palun lahendada ka mahasõidu tee ja kergliiklustee sujuv üleminek. 
Vajalik võib olla tänavavalgustusmasti asukoha muutmine. Insener-tehniliselt 
puudub vajadus segaliiklusega teelt minna sujuvalt üle kergliiklustee katte 
laiusele. Projekteerijana näen, et valgustimast on hoopis hea seal asukohas, 
kuna annab selge signaali, et sõidutee ei jätku+liikluskorralduslikult saab 
lisada lm 435 ja 445.

2.	Olemasolevate liiklusmärkide ümbertõstmisest ei piisa. Lõigul, kus 
ühiskasutus, tuleb jalgratta- ja jalgtee nö lõpetada ehk paigaldada lõigu 
otstesse nõuetekohaselt märgid 435 ja 445.  Vastus on eelmises punktis.
3.	Tähispost tuleb ümber tõsta.
4.	Pöörderaadius näitab, et auto ei mahu ära, pöördekoridor ulatub 
väljapoole teekatet ja kindlustatud peenart. Korrigeerida lahendust.

Katet laiendama ei pea, tegemist on šablooni auto gabariidi joonega, 
rattajälg on kattel, vt lisatud skeem

5.	Eelnevalt tehtud märkus 5. Tundub, et siin väike arusaamatus. Mõeldud 
oli, et jalgväravast juurdepääs ei peaks nii lai olema. Vähemalt mitte 
kattega ala kergliiklustee ja krundi piiri vahel. Tegin paranduse tee 
laiuses osas.

Jääme ootama vastust!

Tänan ette!

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

On Tue, Oct 29, 2024 at 9:47 AM Helen Tammsalu 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> > 
wrote:

Tere Erki!

Sain maanteeametilt tagasiside Karski 63,65,67 DP mahasõidu kohta.

Neil oli mingi viga ja augusti mingil nädalal kirjutatud e-mailid jäid 
saatmata.

Palun vaata punkt 4 ja palun soovita ka, kuidas oleks hea teha see punkt 1 
sujuv üleminek.

Tänan ette!

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

---------- Forwarded message ---------
From: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: Thu, Oct 17, 2024 at 1:53 PM
Subject: RE: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine
To: Helen Tammsalu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Tundub, et selle lahendusega saame üldjoontes edasi minna. Mõned märkused 
siiski veel:

1.	Palun lahendada ka mahasõidu tee ja kergliiklustee sujuv üleminek. 
Vajalik võib olla tänavavalgustusmasti asukoha muutmine.

2.	Olemasolevate liiklusmärkide ümbertõstmisest ei piisa. Lõigul, kus 
ühiskasutus, tuleb jalgratta- ja jalgtee nö lõpetada ehk paigaldada lõigu 
otstesse nõuetekohaselt märgid 435 ja 445.
3.	Tähispost tuleb ümber tõsta.
4.	Pöörderaadius näitab, et auto ei mahu ära, pöördekoridor ulatub 
väljapoole teekatet ja kindlustatud peenart. Korrigeerida lahendust.

5.	Eelnevalt tehtud märkus 5. Tundub, et siin väike arusaamatus. Mõeldud 
oli, et jalgväravast juurdepääs ei peaks nii lai olema. Vähemalt mitte 
kattega ala kergliiklustee ja krundi piiri vahel

From: Helen Tammsalu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 26, 2024 12:20 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Reno Toodo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine

Tere!

Saadan teedeinseneri poolt lahendatud mahasõidu Karksi Nuia, Tartu tn. 
63,65,67 DP juurde. Palun vaadake üle, kas sellisel kujul see mahasõit 
sobiks.

Kui selline lahendus sobib, siis panen konteineri uuesti kokku ja saadan 
teile. Esialgu lisan põhijoonise ja illustreeriva joonise.

Teedeinseneri poolt on ka vastused teie kirjale (sinisega vastused 
doc-failis).

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

On Fri, Jun 28, 2024 at 7:43 AM Marje-Ly Rebas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 > wrote:

Lp Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

Kas saan õigesti aru, et soovite edasi minna variandiga 1 ehk olemasoleva 
jalg- ja jalgrattatee lõigu ümberehitamisega (kandevõime suurendamine, tee 
laiendamine) juurdepääsuteeks?

Põhimõtteliselt nõus. Enne lõpliku kooskõlastuse andmist tuleb planeeringu 
joonist (manuses) täiendada ja korrigeerida. Vajalik võib olla teedeinseneri 
kaasamine, kes lahenduse läbi joonestab veendumaks, et normidele vastav tee 
mahub transpordimaa kinnistule ning Tartu mnt 69 kinnistust juurdelõige ei 
ole vajalik.

1.	Juurdepääsutee rajamisel tuleb  lähtuda põhimõtetest, mida rakendame 
riigiteelt mahasõitude tegemisel, vt lisatud mahasõidu tüüpjoonis. 
Juurdepääsutee katte laius vähemalt 3,5 m + kindlustatud teepeenrad laiusega 
1,0 m mõlemal pool; mahasõidu pöörderaadiused 5,0 m. Pöörderaadiusel võib 
olla vajalik laiem kindlustatud peenar.
2.	Joonisel tuleb näidata sõidutee ja mahasõidutee vaheline kaugus, see peab 
olema kooskõlas tee projekteerimise normides toodud sõidutee ja jalgtee 
vahelise vähima laiuse nõudega.
3.	Joonisele tuleb kanda pöördekoridorid juurdepääsutee ja Uus tänava 
ristumiskohal. Minimaalselt prügiveoauto peab mahtuma välja pöörama ilma 
teepeenrale sõitmata.
4.	Liikluskorraldust tuleb muuta, lisaks liiklusmärkide ja tähisposti 
ümbertõstmisele on vajalik ka uute liiklusmärkide paigaldamine. 
Liikluskorralduse muutus võib olla selgitatud ka seletuskirjas.
5.	Sõidukitega juurdepääs saab olla ainult joonisel näidatud kohast. 
Kaaluda, kas on vajalik 3,5 m laiuse tee (sillutatud ala) tegemine 
jalgväravani, see võib anda vale ootuse, et tulevikus on sõidukiga 
juurdepääs võimalik ka sealt, jalg- ja jalgrattatee ümber ehitamata lõigult.

From: Helen Tammsalu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 21, 2024 4:03 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Reno Toodo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine

Tere!

Saadan DP juurdepääsutee lahenduse. Palun vaadake üle, kas selline lahendus 
oleks ok?

Kas selle lahendusega saame edasi minna?

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

PS   Puhkame sel suvel 1.juulist 4.augustini.

Tagasi tööl oleme 5.augustil 2024a.

On Wed, Apr 24, 2024 at 2:10 PM Marje-Ly Rebas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 > wrote:

Tere, Reno

Käisime veelkord läbi kõik eelnevalt kaalutud variandid Tartu mnt 63, 65 ja 
67 kinnistutele juurdepääsu rajamiseks. Ühtegi uut, eelnevatest erinevat 
lahendust kahjuks ei ole.

Võimalikud variandid on endiselt järgnevad:

1.	Juurdepääs toimub Uue tn kaudu, ca 50 m lõigul on vajalik jalg- ja 
jalgrattatee ümberehitamine (kandevõime suurendamine, tee laiendamine). Tee 
laiendamiseks tuleb koostada projekt, min laius 3,5m. Tee peab olema sellise 
kandevõimega, et sellel saaks sõita ka prügiauto. Tee projekteerimiseks 
väljastame eraldi nõuded.

2.	Juurdepääs kavandatakse JJT ja kinnistu vahele rajatava kogujatee kaudu. 
Eelnev menetlus on näidanud, et normide kohase tee rajamiseks on vajalik kas 
äralõike tegemine Tartu mnt 69 kinnistust või teeservituudi seadmine sellele 
kinnistule.
3.	Alternatiivina juurdepääs kavandatakse Uus tn 6 või Uus tn 8 kaudu Uus 
tänavalt, eelduseks teeservituudi seadmine.

Kahjuks ühtegi muud varianti ei ole.

From: Reno Toodo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 18, 2024 2:18 PM
To: Helen Tammsalu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Marje-Ly Rebas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: Re: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine

Tere Marje-Ly

Saadan vallasekretäri  ja Erkki Rõõm-u (maanteeamet) kirjavahetuse edasi.

Kirjavahetus välja toodud teeehituse eelistus ja ka pilt teest.

Parimat soovides.

Reno Toodo

30.01.2024 08:50 Helen Tammsalu kirjutas:

Tere hommikut!

Tänan vastuse eest!

Krundile peab saama juurdepääsu. Seal võibolla ongi vaja mingit 
erilahendust. Mingi võimalus peab ju olema juurdepääsuks kõigile kruntidele.

Kui Uuelt tänavalt ei ole mõeldav teha juurdepääsu, siis kas variant B oleks 
mõeldav?

Kas ringristmikult mahasõit oleks mõeldav?

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

On Wed, Jan 24, 2024 at 4:33 PM Marje-Ly Rebas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 > wrote:

Tere

Küsisite arvamust Karksi-Nuia, Tartu mnt 63, 65, 67 detailplaneeringu 
liikluslahendusele, näidatud alloleval joonisel.

Selline lahendus – ühe ristmiku projekteerimine teise ristmiku sisse – ei 
ole ohutu ja normidele vastav. Kahe ristumiskoha – riigitee ja Uus tänava 
ning Uus tänava ja kinnistule mahasõidu – pöörderaadiused kattuvad, pöördeid 
ei saa sooritada nii, et enne oleks võimalik korrektselt reastuda ja 
ohutuses veenduda. Selline lahendus ei ole aktsepteeritav, liiklusohutus ei 
ole tagatud.

(1)

Parimate soovidega

Marje-Ly Rebas

Peaspetsialist

Planeerimise osakond kooskõlastuste üksus

Tel 5858 1095

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Ringtee 4 / 72720 Paide / Transpordiamet

From: Helen Tammsalu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 23, 2024 9:52 AM
To: Reno Toodo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Marje-Ly Rebas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Detailplaneering- Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 ühendamine

Tere!

Tahaksin küsida võimaliku variandi kohta DP Karksi-Nuia, Tartu tn. 63,65,67 
ühendamine. Parandus allpool pildina kaasas.

Kas on mõeldav, et jalakäijate tee tuleb krundipoolsesse külge üle 
juurdepääsutee? Jalakäijate tee katkestusele saab panna liiklusmärgi ristuva 
tee kohta. Sõidukitel oleks võimalik suurema raadiusega pöörata krundile. 
Jalakäijate tee oleks kohakuti rajatava bensiinijaamapoolse jalakäijatetee 
otsaga.

Kas see variant oleks sobiv?

Tervitustega

Helen Tammsalu

Helen-Projekt OÜ

tel: 5053309

e-mail: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

skype: helen_ritsu

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.